søndag 3. april 2011

Myke brød med frø (lavkarbo polarbrød)

 Fikk denne oppskriften av en venninne av min søster.
De ble kjempegode og nesten som ploarbrød.
Takk til Kjersti! : )
 Myke brød med frø (lavkarbo polarbrød):
3 egg
100 g kremost
0,5 dl fløte
125 g malte frø (blanding av solsikke/gresskar/linfrø)
1,5 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
 Vei opp og knus frøene i en blender(eller mal de)
Ha ost, egg og fløte i en bolle og bland godt.
 Strø i frø, fiberhusk, bakepulver og salt.
 Rør sammen til en løs deig.
Kle ei bakeplate med bakepapir,
og smør deigen utover med en slikkepott.
Stekes i 175 g forvarmet ovn i  ca 20 min.
Deles i biter og avkjøles.
De smaker kjempegodt med bremyk og ost.

19 kommentarer:

  1. Har testet denne oppskriften- kjmpe delige! Skal lages i gjenn!

    SvarSlett
  2. Meget gode! Bruker solsikkekjerner, sesamfrø og valnøtt i dag, linfrø i stede for valnøtt i går. kanskje noe annet i morgen... ;-) Deilige er de nok uansett! Takk for en god oppskrift.

    Kan jeg komme med en utfordring? Jeg leter etter LCHF mat som er enkel og greit å ta med på tur. Tenker da at jeg skal bruke denne og så lage ferdig noen toaster til å ta med. Vet du noe annet lurt.

    Omelett i muffinsforme er også en sikker vinne. ;-)

    Alt godt til deg.

    SvarSlett
  3. Sagt med Hjertet: Jeg laget en stor porsjon med lavkarbo pizza, la den i en boks med matpapir mellom delene. Den smakte kjempegodt kald. :)
    Jeg skal tenke på utfordringen om å lage turmat....

    SvarSlett
  4. Yummi, denne skal absolutt testes:-)) Takker for at du deler oppskrift med oss:-))

    SvarSlett
  5. Disse var helt nydelige:) Sjeldent jeg har funnet noe så godt på lavkarbo :0)

    Beate

    SvarSlett
  6. Takk for fin oppskrift! Disse står i ovnen nå. Hvordan oppbevarer man disse best, og hvor lenge vil dere anta at de er holdbare?

    SvarSlett
  7. De holder seg godt et par dager, men jeg pleier å fryse halparten. Så tar jeg bare ut og tiner jeg skal spise. Gry : )

    SvarSlett
  8. Tusen takk for oppskrift på supergodt brød. Dette blir min favoritt :)

    SvarSlett
  9. Dette var suuuper godt! Mitt første forsøk på "brød" innenfor lavkarbo. Plutselig blir det litt mindre egg og bacon til frukost, og litt mer av dette av og til. :) Takk!

    SvarSlett
  10. Super deilig, takk for oppskriften :-)

    SvarSlett
  11. Helt nydelig som pizzabunn! :) Jeg hadde oppi litt oregano i røra for å få litt mer smak. Gleder meg til frokost i morgen, for da blir de smurt med ost og skinke! :)
    Kan jo varieres i det uendelige! Kan tenke meg de er fine som foccacia, med noen kvaster rosmarin, tørkede tomater og sorte oliven! Skal testes!!! :) Og da ved siden av lavkarbo moussaka... I can't wait!! :)

    SvarSlett
  12. Dette skal jeg prøve ut i dag, håper det er like godt som det ser ut som :-)
    Er ny på lavkarbo men tenkte jeg skulle prøve det ut og savner noe som kan erstatte brød.

    SvarSlett
  13. Dar har jeg prøvd ut og det blir ikke siste gangen, det kan jeg love! Dette var rett og slett supert!
    Legger en link på fb, håper det ikke gjør noe :-)

    Klem Ane <3

    SvarSlett
  14. Endelig en duft i julehuset som er tiltenkt MEG!!! hihi :) Nå gleder jeg meg bare til å dekke brødene med pålegg å jafse inn :)

    SvarSlett
  15. Disse var kjempegode :-)

    SvarSlett
  16. Flotte greier!
    Bruker den nå som fast lavkarbo-glutenfri-pizzabunn!

    SvarSlett
  17. Super oppskrift! Brukte Tines kremost med krydder og det ble skikkelig snadder.

    SvarSlett
  18. Kan frø byttes ut med f eks mandelmel?

    SvarSlett
  19. Prøvde denne idag. Så godt! Til dere som har laget dette som pizzabunn, steker dere bunnen litt før dere tar på fyllet?
    Mvh May-Runa

    SvarSlett